W związku ze zmianą silnika portalu, aby zalogować się na konto należy odzyskać hasło. Kliknij TUTAJ aby zobaczyć instrukcję.

TEN SQUARE GAMES i HUUUGE GAMES – negatywne informacje

Pojawiły się dane za 2 kwartał 2022 r. od największych polskich producentów gier mobilnych, ale też dodatkowe informacje, które niestety nie są optymistyczne.

TEN SQUARE GAMES

Otrzymane płatności kwartalnie:

Miesięcznie widać bardzo słaby maj, ale poprawę w czerwcu, która może być „światełkiem w tunelu”.

 

Niestety dodatkowo pojawiła się negatywna informacja o zamknięciu gry Football Elite i odpisie na 8,5 mln zł w 3 kwartale.

Jeszcze niedawno 31-03-2022 spółka mówił o Football Elite : „Gra bardzo rozwinęła się w ubiegłym roku, wiążemy z nią duże nadzieje” (link).

Ostatnio zawieszone zostały prace nad „Magical District”, teraz zakończenie prac nad „Football Elite” – pytanie, czy spółka jest w stanie stworzyć nową grę, która osiągnie sukces.

A dodając do tego kombinowanie z programem motywacyjnym i premiami dla Zarządu nastawienie inwestorów do spółki bardzo się popsuło w ostatnich miesiącach, a kurs przełamuje kolejne wsparcia i osiąga dziś minimum roczne.

 

HUUUGE GAMES

Kolejny kwartał spadku przychodów.

Spadają przychody z flagowych gier – Huuuge Casino i Billinaire Casino, ale też z Traffic Puzzle.

Komentarz do tych wyników również nie nastraja optymistycznie:

  • Cały rynek gier mobilnych po latach ciągłego wzrostu i dalszego przyspieszenia napędzanego przez Covid-19 w latach 2020/2021 stoi w obliczu poważnych wyzwań

A już informacja o Traffic Puzzle karze zastanowić się nad opłacalnością inwestycji w tę grę:

  • „Spadek przychodów wynikał z niższych wpływów z reklam i spadających eCPM. Spadek w porównaniu do poprzedniego kwartału był również związany z niższymi wydatkami na grę. Wstrzymujemy nasze wydatki marketingowe, dopóki nie będziemy mieć pewności, że produkt jest wystarczająco gotowy na skalowanie. Cały gatunek stał się bardziej konkurencyjny (wysokie CPI). „

Przypomnę, o czym pisałem na wątku spółki na Forum w maju (link), że „ogłaszanie sukcesu dla Traffic Puzzle na razie mocno na wyrost„.

Spółka wydała już ok. $100 mln na marketing i teraz stwierdza, że musi się zastanowić, czy „produkt jest wystarczająco gotowy na skalowanie”.  Chyba należało to zrobić wcześniej, a nie wydawać na User Aquisition więcej niż wynosiły przychody z tej gry.

 

W skrócie – przychody z flagowych gier spadają, a  Traffic Puzzle nie daje pewności, że będzie wystarczająco rentowna, by w nią inwestować.

 

Chwilowe pocieszenie to ograniczenie nakładów na User Aquisition, co krótkoterminowo będzie wspierać wyniki spółki, lecz długoterminowo oznacza to dalszy spadek przychodów.


Wątek TEN SQUARE GAMES na Forum : https://portalanaliz.pl/forum/viewtopic.php?p=47051#p47051

Watek HUUUGE GAMES na Forum : https://portalanaliz.pl/forum/viewtopic.php?p=47054#p47054


Nie jest to dobry dzień dla mobile gamingu giełdowego

Dodaj komentarz

Partnerzy Portalu Analiz: