W związku ze zmianą silnika portalu, aby zalogować się na konto należy odzyskać hasło. Kliknij TUTAJ aby zobaczyć instrukcję.

Big Cheese Studio po wynikach 2021 roku

Big Cheese Studio (BCS) to producent gier należący do grupy PlayWay. Kluczową grą spółki jest wydany w czerwcu 2019 roku Cooking Simulator (CS). Gra okazała się hitem i od tego czasu jest skutecznie przez spółkę monetyzowana, między innymi za sprawą bezpłatnych oraz płatnych dodatków (DLC), portowaniu gry na konsole czy wreszcie wydaniu w zeszłym roku wersji VR. Pomimo faktu, że gra ma już prawie 3 lata, nadal sprzedaje się świetnie, mało tego BCS zakłada, że wyniki sprzedażowe 2022 roku dla Cooking Simulator mogą być jeszcze lepsze, niż w roku 2021. Dodatkowo spółka pracuje już nad Cooking Simulator 2 oraz dwoma kolejnymi tytułami: Pizza Empire oraz B17 Squadron. Więcej o spółce napisałem przy okazji analizy IPO, którą możesz przeczytać tutaj.

Poniżej omówienie wyników, ale od razu w tym miejscu chciałbym zaprosić na webinar wynikowy BCS, który odbędzie się we wtorek 12 kwietnia o godzinie 12-tej: link do webinaru.

Big Cheese Studio – wyniki 2021 roku

Wyniki 2021 roku okazały się świetne, spółka zaraportowała 16,3 mln zł przychodów (+42% rok do roku) oraz 12,4 mln zł zysku netto (+51%), uzyskując rentowność netto 76% wobec 72% rok wcześniej. Całe przychody ze sprzedaży i zyski bazują na grze Cooking Simulator.

Ujęcie półroczne pokazuje, że spółka nie zwalnia tempa, a wręcz przeciwnie, druga połowa roku 2021 była dla BCS rekordowa:

Można zakładać, że za bardzo dobry wynik drugiego półrocza, oprócz sprzedaży CS na platformie Steam, odpowiadają również wprowadzenie do sprzedaży wersji VR gry (lipiec 2021 r.) oraz debiut gry Cooking Simulator na konsoli PlayStation (maj 2021 r., ale przychody pojawiły się dopiero w drugim półroczu). W Q4 2021 roku miał również miejsce debiut płatnego dodatku Cooking Simulator Shelter.

Big Cheese Studio – perspektywy 2022 roku

Zacznę od końca listu Prezesa BCS do akcjonariuszy:

Wierzymy oraz mamy mocne przesłanki do tego, aby oczekiwać jeszcze lepszych wyników finansowych w 2022 r. rdr, czego jako CEO Spółki życzę sobie oraz wszystkim akcjonariuszom.

Z czego te przesłanki wynikają?

1) Cooking Simulator wraz ze wszystkimi dodatkami oraz wersją VR cały czas sprzedaje się świetnie, również w Q1 2022 roku – widać to po liczbie komentarzy na platformie Steam, która w Q1 nie odbiega znacząco od poprzednich kwartałów.:

Systematycznie rośnie społeczność Steam dla Cooking Simulator oraz wersji VR, przy czym istotny wzrost społeczności wersji VR nastąpił w styczniu tego roku, po uznaniu gry za grę VR roku. Wzrost liczby followersów ma oczywiście przełożenie na późniejszą sprzedaż gry.

2) Cooking Simulator VR w styczniu 2022 roku została wybrana w głosowaniu na Steam grą VR roku. Tymczasem jeszcze w Q2 2022 roku gra ta zadebiutuje w sklepie Oculus. Jest to ogromny rynek, na którym jeszcze nie ma za wiele gier. Ponownie oddam głos Prezesowi BCS:

Oczekujemy jeszcze w 2Q 2022 r. debiutu gry wersji VR na największą platformę przeznaczoną dla wirtualnej rzeczywistości Oculus Quest 2, gdzie zostało sprzedanych ponad 10m urządzeń do końca 2021 r., kolejne 20m według prognoz rynkowych zostanie sprzedanych w 2022 r.
Gra roku + duży rynek + ewentualne wsparcie sprzedaży to spełnione warunki do odniesienia sukcesu sprzedażowego (choć gwarancji nigdy nie ma).
3) Na drugą połowę tego roku w harmonogramie wydawniczym BCS ma zaplanowaną premierę 3 gier, w tym Cooking Simulator 2 z trybem multiplayer. Co do debiutu 3 gier pod koniec 2022 roku jestem sceptyczny, ale już sam Cooking Simulator 2 powinien dać spółce dodatkowe wzmocnienie do wyników.

Big Cheese Studio – podsumowanie

Spółka za sprawą monetyzacji tytułu Cooking Simulator osiągnęła świetne wyniki finansowe za 2021 rok. Obecne C/Z wynosi 13,2.

BCS zakłada, że na samym tytule Cooking Simulator w 2022 roku jest w stanie zarobić więcej niż w 2021 („Spodziewamy się w 2022 roku lepszych wyników pierwszej części 'Cooking Simulator’ i jej otoczenia, niż miało to miejsce w 2021 roku.”). Pierwszy miesiąc tego roku potwierdził tą tendencję („Mieliśmy bardzo dobry IV kw. oraz styczeń”), na co na pewno miało wpływ uzyskanie przez CS VR tytułu gry VR roku.

Obecnie spółka pracuje nad trzema grami (Cooking Simulator 2, Pizza Empire oraz B17 Squadron) – na tą chwilę premiera wszystkich 3 zapowiadana jest na drugie półrocze 2022 roku, ale nawet przy ewentualnych przesunięciach premier na 2023 rok harmonogram wydawniczy wygląda bardzo dobrze.

Więcej o wynikach i planach spółki będzie można usłyszeć na webinarze we wtorek 12 kwietnia o godzinie 12-tej, do obejrzenia którego gorąco zachęcam.


Dołącz do 1,4 tysiąca Abonentów Portalu Analiz i korzystaj z wiedzy praktyków oraz wymieniaj się doświadczeniami na forum i czacie Portalu. Na Portalu znajdziesz analizy wyników i perspektyw spółek z GPW, omówienia sytuacji finansowej emitentów obligacji korporacyjnych, ale i dyskusje o spółkach zagranicznych, obligacjach skarbowych i wielu innych tematach. Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Partnerzy Portalu Analiz: