W związku ze zmianą silnika portalu, aby zalogować się na konto należy odzyskać hasło. Kliknij TUTAJ aby zobaczyć instrukcję.

Analiza Brand24

Brand24 to spółka założona w 2011 roku, dostarczająca narzędzie do monitoringu treści w internecie o firmach, produktach, markach czy słowach kluczowych.

Pierwsze lata działalności firmy to rozwój platformy na rynku w Polsce, którego obecnie Brand24 jest liderem. W 2014 roku rozpoczęła się ekspansja zagraniczna. Obecnie Brand24 działa na globalnym rynku, posiada klientów w 110 krajach, a liczba klientów poza granicami przewyższa liczbę klientów w Polsce. Jest to o tyle istotne, że przychód z klienta zagranicznego jest większy niż z polskiego: w 2019 roku było to 109 USD versus 319 zł.

Łączna liczba klientów spółki na dzień 30.06.2019 roku przekracza 3,5 tysiąca i zwiększyła się o blisko tysiąc w okresie ostatnich 12 miesięcy. Zgonie z programem motywacyjnym liczba klientów na koniec 2019 roku powinna wynieść 4.364, a na koniec 2020 roku 6.213. Patrząc na obecne dynamiki pozyskiwania klientów wydaje się to sporym wyzwaniem.

Program motywacyjny zakłada(ł) osiągnięcie: w 2018 roku straty netto 1.085 tys. zł, w 2019 roku zysku netto 633 tys. zł, w 2020 roku zysku netto 4.668 mln zł (wartości liczone według PSR, w międzyczasie spółka przeszła na MSR). Z warunków programu można wnioskować, że w 2019 roku ma mieć miejsce osiągnięcie progu rentowności, a od 2020 roku zwiększona skala działalności powinna pozwolić osiągać spółce solidne zyski. Globalny rynek, bardzo dobre narzędzie i skuteczna jego sprzedaż pozwalają oczekiwać na wzrosty przychodów i wyników grupy w kolejnych okresach.

Jednakże na początku września 2019 roku zmaterializował się jeden z czynników ryzyka. Jeden z artykułów w amerykańskiej prasie wymienił Brand24 w kontekście afery Cambridge Analityca, wśród firm nielegalnie zbierających dane z Facebooka i Instagrama. W rezultacie Facebook zablokował w serwisie konta spółki i jej prezesa, a Brand24 wstrzymał dostęp robotów do danych z Facebooka i Instagrama i przestał gromadzić te dane. Prezes spółki uznał blokadę za nieuzasadnioną. Jednakże minął miesiąc i nadal brak informacji o pozytywnym rozwiązaniu problemu. Kryzys ten z pewnością jest jednym z ważniejszych wyzwań w dotychczasowym rozwoju spółki, a sposób jego rozwiązania może mieć istotne znaczenie na przyszłość.

Zapraszam do zapoznania się z pełną analizą Brand24, a także do dyskusji o Brand24 na forum akcji Portalu Analiz.

Pełen dostęp do artykułu posiadają abonenci Portalu.
Zaloguj się do Portalu lub zarejestruj się.
(rejestracja jest darmowa)

Komentarze widoczne są dla abonentów portalu!