W związku ze zmianą silnika portalu, aby zalogować się na konto należy odzyskać hasło. Kliknij TUTAJ aby zobaczyć instrukcję.

PEPCO – analiza wyników za Q1’22

Wstępne wyniki za 1 półrocze 2021/22 (na 31 marca 2022).

W 2 kwartale 2021/22 liczba sklepów zwiększyła się do 3696 (+450 r/r). Otwarto 56 nowych sklepów sieci PEPCO, natomiast sieć PUNDLAND/DEALZ zmniejszyła się o 25 netto w związku z zamknięciem 43 przejętych sklepów Fulton. W październiku 2020 r. Grupa PEPCO przejęła w Wielkiej Brytanii sieć Fulton, która sprzedawała mrożoną żywność. Niewielką część sklepów przekształcono na POUNDLAND. Do pozostałych sklepów POUNDLAND wprowadzono mrożoną żywność, natomiast w lutym Grupa ogłosiła, że pozostałe sklepy Fulton likwiduje.

Sieć PEPCO zwiększyła się w 2 kwartale o 56 sklepów, w tym 29 w Europie Zachodniej (Austria, Włochy, Hiszpania). Sieć w Europie Zachodniej liczy już 125 sklepów PEPCO.

Przeprowadzono również modernizację kolejnych 172 sklepów PEPCO, co poprawia sprzedaż LFL.

Przychody w 2 kwartale 2021/22 wyniosły 1,02 mld EUR (+26%). Sama sieć PEPCO +41%.

Przychód na 1 sklep zwiększył się z 249 tys. EUR do 276 tys. EUR (+11%).

EBITDA w 1 półroczu 2021/22 szacowana jest na 342-350 mln EUR (ok. +7%).

Marża EBITDA zmniejszyła się do 14,6%
.

Podsumowując

Główny kierunek strategiczny – wzrost liczby sklepów – jest realizowany. W ciągu roku liczba sklepów zwiększyła się o 450 do 3696. Cel z IPO to 11 100 sklepów, w tym sieć PEPCO >8000.

Pomimo, że sezonowo okres zimowy nie sprzyja otwarciom sklepów sieć PEPCO w 2k21/22 zwiększyła się o 56 sklepów (w Q1’21 +42. a w Q1’20 +32) do 2666.
Zwiększa się sieć w Europie Zachodniej, a początkowe wyniki w tych miejscach oceniane są jako bardzo dobre.

Przychody rosną dzięki zwiększaniu liczby sklepów oraz wzrostowi LFL (+12% w 2k21/22).

Marża jest niższa (wzrost kosztów), ale EBITDA wzrosła o ok. 7% r/r.

Wyzwaniem jest wysoka inflacja, która powoduje wzrost kosztów zakupu i działalności, a także osłabienie zdolności zakupowych klientów. Z drugiej strony spadek siły nabywczej wpływa na przechodzenie z droższych do tańszych sklepów.


Analiza opublikowana wcześniej na Forum Portalu Analiz : https://portalanaliz.pl/forum/viewtopic.php?p=43493#p43493

 

One thought on “PEPCO – analiza wyników za Q1’22

  • 24 kwietnia 2022 o 15:44
    Permalink

    Ostatnie zdanie doskonale podsumowuje co będzie się działo w najbliższych miesiącach w perspektywie co najmniej 2-óch lat, PEPCO i w ogóle dyskonty będą przeżywać tzw. „złote lata”, pytanie jak to wykorzystają zarządy spółek? Oby optymalnie dla akcjonariuszy…

Dodaj komentarz