W związku ze zmianą silnika portalu, aby zalogować się na konto należy odzyskać hasło. Kliknij TUTAJ aby zobaczyć instrukcję.

IMS – piętno pandemii ciągle widoczne

IMS to grupa działająca w obszarze marketingu sensorycznego (audimarketing, aromamarketing)i digital signage.

Pandemia koronowirusa, która spowodowała zamykanie galerii handlowych oraz zmniejszenie odwiedzalności galerii odcisnęło mocne negatywne piętno na wynikach 2020 i 2021 roku.

I chociaż po słabym początku 2021 roku II półrocze było już dużo lepsze, to wciąż nie był to poziom 2019 r.

W 2021 roku rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 18,0% względem roku poprzedniego i o 4,5% wobec roku 2019. Jednak usługi reklamowe IMS nie odbudowały się jeszcze w takim samym stopniu.

Liczba lokalizacji audio w 2021 r. wzrosła o 9153 (w tym 7404 po przejęciu Audio Marketingu) – jednak wzrost był w segmencie abonamentów ekonomicznych.
Liczba lokalizacji aroma w 2021 r. spadła o 398, ale 4 kwartał był pierwszym, w którym nastąpił wzrost i w raporcie możemy przeczytać ” Obecnie obserwujemy ponownie większe zainteresowanie usługą aroma.”

Nowy projekt budowy baz muzycznych – Closer Music – zwiększył liczbę gotowych utworów w 2021 r. do 2300 (z 900 na początku roku). Nakłady na stworzenie baz muzycznych wyniosło 3,4 mln zł. W 2022 r. planowana jest komercjalizacja utworów. W 2021 r. nie ma informacji o tym, żeby spółka uzyskała jakieś przychody pomimo, że utwory IMS zostały już wcześniej komercyjnie upublicznione.

W 4 kwartale 2021 r. w końcu pojawiły się istotne przychody z usług reklamowych, choć to wciąż nie jest poziom 2019 r.

W 2021 r. umorzona została istotna część pożyczek PFR. Łączne przychody z tego tytułu zwiększyły wynik o 3,5 mln zł.
Dlatego lepiej sytuację oddaje zysk ze sprzedaży niż zysk netto powiększony zdarzeniami jednorazowymi.

W 2022 r. powinno być już normalniej czyli lepiej od kiedy pandemia się zakończyła w Polsce.
Nakłady na marketing powinny rosnąć, liczba lokalizacji abonamentowych ma szansę się zwiększać.
Spółka oczywiście odczuje inflację – głównie poprzez presję płacową. Pytanie, na ile ma szansę przerzucić te koszty na klientów.
No i wciąż czekamy na przychody z Closer Music, który od dawna zapowiadany jest jako game-changer. Oby… Na razie niepokojąca jest rezygnacja Piotra Kabaja z funkcji Prezesa.

Najgorsze 2 lata (2020-2021) minęły. Spółka przetrwała i dalej chce wypłacać wysoką dywidendę.

 

Analiza opublikowana wcześniej na Forum Portalu Analiz : https://portalanaliz.pl/forum/viewtopic.php?p=43724#p43724

Dodaj komentarz