BOOMBIT – krótko o wynikach
4 kwartał tak jak wcześniej wynikało z przychodów był dobry.
Dodatkowo wynik został poprawiony kwotą 1,98 mln zł (nie wykonane Minimum Gwarancyjne).
Podsumowując cały 2021 r. należy wskazać:
– imponujące 238 mln pobrań w 2021 r. (>200 mln w 2020 r.)
– znaczny wzrost przychodów (+70% r/r) – rośnie portfolio gier hyper-casual + bardzo dobrze zarabiająca gra Hunt Royale
– znaczny wzrost nakładów na pozyskanie graczy (UA) +102% – w 'mobile gaming’ graczy trzeba kupować i nie tak łatwo o przychody bez kosztów
– zysk ze sprzedaży wzrósł o 21%
– tworzenie spółek zależnych powoduje, że spada rev-share (udział deweloperów) i rośnie zysk netto, ale też udział akcjonariuszy mniejszościowych w zysku netto – o tym warto pamiętać, bo spółka chętnie informuje o zysku netto, a tylko część z niego należy do akcjonariuszy
– wyniki w 2021 r. podbite zdarzeniami jednorazowymi (+1,98m opisane wcześniej) i różnicami kursowymi (+1,39m)
– zysk netto + 22%, ale ważniejszy zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej tylko +6%.
– skorygowany zysk netto jd = 12 mln zł (+10%)
W skrócie dużo nowych gier, wysokie przychody (+70%), ale sam zysk netto jd niewiele się zmienił (+10%). Na początku roku można jednak było oczekiwać więcej po ambitnych zapowiedziach zarządu.
Inne rzeczy:
– moda na Play-and-Earn (blockchain) dotarła do Boombita, który chce rozwijać gry w tym obszarze
– gotówka na koniec roku wynosiła 33 mln zł (ok. 25 mln zł w walucie USD i GBP)
– na dywidendę przeznaczonych ma być 10,7 mln zł
– spółka przyjęła jeden z oryginalniejszych programów motywacyjnych zależnych od sumy dywidend i … negatywnie skorelowany z kursem akcji! Liczba warrantów = Dywidenda / (10*Kurs akcji). Cieszy jednak, że największy nacisk jest na dywidendę, czyli to, żeby spółka realnie generowała gotówkę
– wymagany zysk netto jd w programie za lata 2022-2024 wynosi 53 mln zł
1 kwartał 2022 r. na razie rozpoczął się bez wzrostów k/k. Poniżej dane na podstawie miesięcznych raportów:
W kwietniu najlepiej zachowuje się nowa gra Try to Fly (38 miejsce w AppStore w USA w pobraniach), ale to nie jest jednak poziom największych hitów Boombita.
Przychody miesięczne i hity hyper-casul grupy Boombit (wg miejsca w rankingu pobrań w USA):