BIG CHEESE STUDIO – wyniki 2022 roku i zapowiedź webinaru
BIG CHEESE STUDIO (BCS) to spółka obecna na GPW w Warszawie od 7 grudnia 2021 roku.
Jej flagowy produkt, gra Cooking Simulator, miała premierę w czerwcu 2019 roku. Mimo upływu czasu, przychody i zyski z gry nie spadają, a wręcz przeciwnie, rosną. Dzieję się tak dzięki wypuszczaniu bezpłatnych i płatnych dodatków (4 płatne DLC), dzięki wydaniu gry i dodatków na duże konsole (XBOX, SONY PS), a także na Nintendo, dzięki wydaniu wersji VR Cooking Simulatora czy też podpisaniu umowy uczestnictwa gry w XBOX Game Pass.
W skali rocznej przychody i zyski ładnie rosną:
Dzieję się tak dzięki rozwijaniu gry Cooking Simulator i wprowadzania jej na kolejne platformy sprzedażowe. Poniżej rozkład przychodów (w tys. zł) z gry CS według platform:
W 2022 roku mocno wynikom pomogła umowa z GamePass (Microsoft) oraz wprowadzenie Cooking Simulator VR do sklepu Oculus.
Pomimo bardzo dobrych wyników w skali roku, sam Q4 2022 r. okazał się słabszy od oczekiwań i przyniósł ostrzeżenie, że być może potencjał wzrostu monetyzacji CS się wyczerpuje. Do dalszych wzrostów potrzebne są premiery gier w produkcji. Na 2023 rok spółka planuje wydanie 3 gier własnych, w tym Cooking Simulator 2 oraz 1 gry z wydawnictwa. Jednak już dwukrotnie spółka deklarowała start kampanii marketingowej wybranych gier (wakacje 2022 r., Q1 2022 r.), ale zapowiedzi nie zostały zrealizowane.
W czwartek 18 maja 2023 r. o godzinie 10-tej zapraszamy na webinar z zarządem Big Cheese Studio – podsumowujący wyniki 2022 roku oraz przybliżający plany na 2023 rok. Link do webinaru, zachęcamy do ustawienia przypomnienia na YouTube, a przy okazji do subskrypcji kanału YT Portalu Analiz.