W związku ze zmianą silnika portalu, aby zalogować się na konto należy odzyskać hasło. Kliknij TUTAJ aby zobaczyć instrukcję.

Digital Network SA na ścieżce wzrostu

Wstęp

Zacznę nietypowo, bo od wykresu kursu akcji (ze skalą logarytmiczną):

+2500% w ciągu 5 lat i to nie licząc dywidend.

Piękna giełdowa historia spółki, która jest książkowym przykładem jakich spółek powinien szukać racjonalny inwestor.

Pewnie już wiele osób nie pamięta, że kiedyś spółka nazywała się 4fun Media i prowadziła kanały muzyczne w telewizji, a w 2019 r. poniosła skonsolidowaną stratę 15 mln zł. Później nastąpiła jednak reorganizacja, która doprowadziła do skupienia się na kluczowych aktywach i rozwoju w ramach dynamicznie rosnącego segmentu reklamy zewnętrznej. To zaowocowało znaczącą poprawą wyników. A także większą otwartością na inwestorów i wypłaty wysokich dywidend. Gratulacje dla Spółki i Zarządu, który ten proces przeprowadził.

Przypomnę, że spółka przedstawiana była w ramach POS w lutym 2023 r. : https://portalanaliz.pl/wideo/porozmawiajmy-o-spolkach-wideo-artifex-mundi-i-digital-network/

Racjonalny inwestor poszukuje spółek patrząc głównie w przyszłość oceniając realnie ich perspektywy rozwoju. A potem robi trudną rzecz – trzyma akcje spółki, dopóki perspektywy są dobre.

Działalność

Digital Network działa w najbardziej rozwojowym segmencie reklamy zewnętrznej tzw. DOOH – Digital Out of Home.

W najnowszym raporcie za 1 półrocze 2025 r. można znaleźć ciekawe dane dotyczące europejskich konkurentów:

  • JCDecaux – francuska firma – lider światowego DOOH – zwiększyła przychody w I półroczu 2025 r. zaledwie o 3,3%, ale segment cyfrowy wzrósł już o 12,2%, a przychody z reklam programatic o 25,2%
  • Ströer – potentat rynku niemieckiego – przychody w zakresie mediów +7%, a DOOH +17%, w tym programtic +26%

To pokazuje przewagę Digital Network, który działa w całości w DOOH i widząc światowy trend również dynamicznie rozwija model sprzedaży reklamy programmatic. Dzięki temu oraz znaczącemu portfolio ekranów potrafi rosnąc w tempie dwucyfrowym.

Dla przypomnienia – Digital Network to spółka-matka dla lidera branży DOOH (cyfrowa reklama zewnętrzna) Screen Network SA, który jest znany mieszkańcom  miast z ekranów szczególnie tych wielkoformatowych. Ok. 20000 ekranów, w tym 11 SuperScreen – wielkoformatowych najbardziej rozpoznawalnych. A kolejny taki ekran ma być niedługo uruchomiony.

Wykaz ekranów należących do Screen Network można zobaczyć w prezentacji : https://www.polsatmedia.pl/bin/e2fdbb5fd6bc387adad0a5b72a4e9d2a/Prezentacja_AdScreen_.pdf

Wyniki

Digital Network historycznie najwyższym wynikiem dla 2 kwartału. Warto pamiętać o sezonowości, którą dobrze widać na wykrasach – najsłabszy jest 1 kwartał, a najlepszy 4 kwartał.

Przychody w 2 kwartale 2025 r. osiągnęły wartość 20,5 mln zł rosnąc o 24,5% r/r.

Rośnie marża dzięki dźwigni operacyjnej, co przekłada się na wyższy zysk ze sprzedaży i ostatecznie zysk netto jd, który wyniósł 7,5 mln zł (+38%).

Dobre wyniki potwierdzane są przepływami operacyjnymi, które w znacznej części przeznaczane są na dywidendę dla akcjonariuszy.

W grudniu 2025 r. powinna być wypłacona zaliczka na dywidendę.

Perspektywy

Wielkość przychodów reklamowych rośnie w okresach ożywienia gospodarczego i taki obecnie jest w Polsce. Dodatkowo prawie wszyscy analitycy oczekują wzrostu wydatków konsumenckie w najbliższych kwartałach. A gdy firmy odczuwają popyt klienta detalicznego to chętniej wydają pieniądze na reklamę.

Oprócz sytuacji makroekonomicznej spółka wskazuje też na inne czynniki wpływające na przyszłe wyniki:

  • ugruntowane pozycja lidera DOOH
  • migracja budżetów z tradycyjnych bilbordów na nośniki cyfrowe
  • efekt skali dzięki rozbudowanej i rosnącej sieci ekranów
  • efektywny model biznesowy pozwalający na wykorzystanie dźwigni operacyjnej
  • silna pozycja finansowa i względnie niski capex
  • wysoka bariera wejście dla konkurencji
  • potencjał Programmatic DOOH
  • transfer budżetów reklamowych z internetu
  • rozwój Smart City

Trzeba jednak wspomnieć też o wyzwaniach i ryzykach w działalności:

  • sytuacja makroekonomiczna i geopolityczna, której niekorzystne zmiany mogą wpłynąć na zachowania konsumentów i poziom wydatków reklamowych
  • rosnąca konkurencja, która zwiększa zaangażowanie w DOOH
  • uchwały krajobrazowe, które mogą wpłynąć na lokalizację ekranów m.in. rozpoczęte konsultacje społeczne w Warszawie. Jednak wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 12 grudnia 2023 r. m.in. o mechanizmach odszkodowawczych mocno wpłynął na skłonność miast do wprowadzanie istotnych ograniczeń
  • znaczący udział przychodów (ok. 50%) ze współpracy z brokerem reklamowym (Polsat Media) – współpraca trwa od 2017 r., a obecne umowa została przedłużona do października 2027 r.

Na chwilę obecną można jednak oceniać otoczenie jako sprzyjające działalności spółki.

Z innych ważnych wydarzeń trzeba wspomnieć o transakcjach sprzedaży pakietów akcji przez głównego akcjonariusza Epicom. Udział w akcjonariacie zmalał z 64,2% do 53,6%. Przypomnę, że rok temu Epicom przeprowadzał ABB – jednak ze względu na niekorzystne oferty odstąpił od transakcji sprzedaży. Przesunięcie o rok opłaciło się.

Kapitalizacja 415 mln zł C/Z=14

Dodaj komentarz

Partnerzy Portalu Analiz: