Analiza grupy Wirtualna Polska
Wirtualna Polska to nie tylko portal internetowy zarabiający na reklamach, ale także grupa kapitałowa z mocno rozwiniętym segmentem e-commerce. WP zarabia na pośrednictwie w sprzedaży wycieczek zagranicznych (w tym poprzez portal wakacje.pl, ale także salony stacjonarne), na prezentowaniu ofert noclegowych w Polsce (serwis nocowanie.pl), na sprzedaży projektów architektonicznych domów (extradom.pl), na wyszukiwarkach modowych, na usługach finansowych czy wreszcie na finansowaniu zakupu samochodów. Grupa dąży do zaspokajania (zarabiania na) większości potrzeb użytkowników jej portali: zdrowie, wypoczynek, mieszkanie, ubiór, samochód, finanse. I trzeba przyznać, że fajnie jej to wychodzi.
Biznes grupy jest więc mocno zdywersyfikowany, a segment e-commerce przejmuje palmę pierwszeństwa od segmentu reklamowego. Jednocześnie już dziś Wirtualna Polska jest dojrzałą spółką technologiczną (a nie startupem) o rozsądnej wycenie i liderem w wielu obszarach swojej działalności. Grupa jest dobrze zarządzana.
Prowadzony biznes, przejęcia, dobre zarządzanie grupą, pozwalają oczekiwać dalszego wzrostu grupy w kolejnych okresach.
Zapraszam do zapoznania się z pełną treścią analizy.