Analiza grupy Ailleron
Grupa Ailleron oferuje własne produkty, serwis cudzych produktów oraz usługi własnych informatyków.
Własne produkty to przede wszystkim rozwiązania kierowane dla branży finansowej (np. Live Bank umożliwiający kontakt video z doradcą poprzez internet), a także dla branży hotelarskiej (np. iLumio umożliwiający zarządzanie hotelem, a także ułatwiający życie gościom hotelowym).
Grupa posiada również silną pozycję na rynku usług dla operatorów komórkowych, specjalizuje się w Halodzwonkach, ale i wielu innych usługach dla telekomów.
Wreszcie oferuje realizację kompleksowych projektów informatycznych według wymagań klientów, „sprzedając” pracę swoich informatyków.
Grupa pod względem przychodów rośnie z roku na rok, natomiast 2018 rok okazał się dużym zaskoczeniem i rozczarowaniem w zakresie wyników. Szczególnie zawiodły segmenty własnych produktów Ailleronu, czyli FinTech i HotelTech. Miały miejsca zdarzenia, których grupa nie przewidziała: przesunięcie kontraktów, odwołanie w ostatniej chwili dużego kontraktu. Jednocześnie grupa ponosiła koszty związane z rozwojem swoich produktów, a także zatrudnieniem nowych sprzedawców. Koszty te z założenia powinny się zwracać w kolejnych okresach.
Rynek bardzo mocno ukarał Ailleron za gorsze wyniki. Kurs akcji mocno spadł i znajduje się na kilkuletnich minimach.
W I półroczu 2019 roku mocno wyniki poprawił segment Enterprise Services, natomiast nadal słabo radziły sobie segmenty fintechowe. Spółka podejmuje działania zmierzające do powrotu rentowności na tych segmentach, prezes i kluczowi pracownicy obecnie przebywają w USA, gdzie bezpośrednio pracują nad nowymi kontraktami. Czy te działania zaowocują poprawą wyników i lepszym postrzeganiem przez inwestorów?
Zapraszam do zapoznania się z pełną treścią analizy.
Pełen dostęp do artykułu posiadają abonenci Portalu.
Zaloguj się do Portalu lub zarejestruj się.
(rejestracja jest darmowa)