W związku ze zmianą silnika portalu, aby zalogować się na konto należy odzyskać hasło. Kliknij TUTAJ aby zobaczyć instrukcję.

Analiza 11 bit studios

11 bit studios zajmuje się tworzeniem swoich gier i wydawaniem gier innych studiów deweloperskich. I robi to dobrze, wręcz bardzo dobrze. Za każdą grę dostaje wysokie oceny od recenzentów i graczy.

Obecnie kluczowy wpływ na wyniki spółki mają dwie gry wykonane przez 11 bit studios we własnym zakresie oraz dwie gry wykonane przez zewnętrznych deweloperów, a wydane przez spółkę. Grami własnymi są This War of Mine (rok wydania 2014, łączna sprzedaż ponad 5 mln kopii,  łączne przychody blisko 100 mln zł) oraz wydany w kwietniu 2018 roku Frostpunk (sprzedaż na PC już ponad 1,5 mln kopii, a przychody ponad 70 mln zł, w Q4 2019 roku debiut na konsole). Grami wydanymi przez 11 bit są Moonlighter (premiera maj 2018 r., w grę zagrało już ponad 1 milion graczy) oraz wydana w Q3 2019 r. na PC i w Q4 2019 r. na konsole gra Children of Morta (trudno określić sprzedaż, oczekiwania podobne do Moonlightera).

Takie portfolio zapewni spółce przyzwoite wyniki w 2019 roku i być może nieco gorsze w roku 2020, w którym, według stanu na dziś, nie są planowane żadne nowe premiery gier. Ale jest i drugi, znacznie ważniejszy cel tych czterech gier.

11 bit historycznie produkowało swoje gry głównie na PC, teraz wszystkie z powyższych dostosowało lub od razu w produkcji przygotowało również na konsole. Wartość rynku gier na konsole jest większa niż wartość rynku gier na PC. Dzięki dobrej jakości grom (co ma potwierdzenie w recenzjach i ocenach graczy) oraz sprzedaży ich na konsole i PC-ty i wypuszczaniu kolejnych do nich dodatków, 11 bit studios wypracowuje sobie lojalną i dużą bazę graczy. Należy się spodziewać, że taki będzie również cel spółki na 2020 rok – dalsze poszerzanie bazy graczy ceniących produkty 11 bit studios.

Wszystko to jest robione w jednym celu. Gdy w 2021 (lub 2022) roku zadebiutuje największa gra spółki (dziś roboczo nazywana Projekt 8), znaczna część graczy grających wcześniej w gry 11 bit studios zakupi ją „w ciemno”, kierując się zaufaniem do marki. O wiele łatwiej będzie przekonać do zakupu gry już zadowolonych klientów niż szukać po omacku nowych.

This War of Mine było pierwszym kamieniem milowym w rozwoju spółki, pokazało, że potrafi ona robić dobre, nieszablonowe gry. Frostpunk potwierdził tą opinię i wprowadził 11 bit studios na wyższy poziom. A Projekt 8 jest grą, która ma spowodować, że spółka na stałe zagości w pierwszej lidze wśród producentów gier. I w oparciu o oczekiwania sprzedażowe tej gry budowane są wyceny i kształtują się notowania giełdowe spółki. Warto też pamiętać, że rynek gier dynamicznie rośnie z roku na rok.

Jest i druga strona medalu. Nacisk na jakość i dopracowanie gier mają swój skutek uboczny. Wymagania dotyczące jakości nierzadko powodują opóźnienia premier gier w stosunku do pierwotnych planów.

Zapraszam do zapoznania się z pełną treścią analizy i dyskusji o wadach i zaletach spółki na forum Portalu Analiz.

Pełen dostęp do artykułu posiadają abonenci Portalu.
Zaloguj się do Portalu lub zarejestruj się.
(rejestracja jest darmowa)

Komentarze widoczne są dla abonentów portalu!

Partnerzy Portalu Analiz: