Analiza grupy Rainbow Tours
Rainbow Tours organizuje i sprzedaje własne usługi turystyczne, przede wszystkim wycieczki lotnicze. W ofercie posiada również wycieczki objazdowe oraz egzotyczne. Zajmuje się także sprzedażą (pośrednictwo) biletów lotniczych, autokarowych oraz promowych. Pod względem przychodów ze sprzedaży grupa zajmuje 3 miejsce w swojej branży w Polsce.
Obecnie Rainbow Tours poszerza swój model biznesowy. Od 1 lipca 2019 będzie posiadała działające 3 hotele na greckiej wyspie Zakynthos, a do końca 2020 roku chce posiadać w Grecji 7 hoteli na 1.100 łóżek.
Rainbow była spółką dywidendową, jednak inwestycje we własne hotele plus słabe wyniki 2018 roku powodują, że najprawdopodobniej spółka nie wypłaci dywidendy z wyników 2018 roku.
2018 rok był rozczarowującym okresem dla spółki. Zaczął się doskonale i Rainbow, podobnie jak inni w branży, zabukowała większe ilości wycieczek na sezon letni. W tym samym czasie znacznie poszerzyło swoją ofertę i agresywnie zaczęło ją promować biuro TUI. Efekt: nadpodaż wycieczek i spadek ich cen, co przełożyło się na marże i zyski spółek w kluczowym dla wyników 3 kwartale roku, a więc i w całym 2018 roku.
2019 rok, o ile nie wystąpią nieprzewidziane zdarzenia, zapowiada się lepiej. Wydaje się, że firmy nauczone lekcją z 2018 roku bardziej ostrożnie podchodzą do wielkości oferty, koncentrując się na wysokości marż. A te są kluczowe pod kątem realizacji zysku. „Swoje” do wyników powinien również dołożyć segment hotelowy.
Zapraszam do zapoznania się z pełną treścią analizy.
Pełen dostęp do artykułu posiadają abonenci Portalu.
Zaloguj się do Portalu lub zarejestruj się.
(rejestracja jest darmowa)